Friday 1 July 2011

SMOKING - MOKING - OKING - KING :-)

Merokok? Smoking? Hisap? Sedut? 



Ape ini semua ye? emm.....bagi aku benda ni semua berkait dengan "ROKOK". dari mana datang nye rokok aku pun tak tau. Yang aku tau rokok dari tembakau. Yes i got it!
But, the thing is tembakau tak ada la membuatkan kita ketagih sangat pun dan tak ada la effect yang agak teruk dan mengerikan. 

Actually, aku nak cerita pasal rokok ini pun sebab aku tengok kawan-kawan aku banyak yang merokok. sampai ada yang sanggup tak makan janji rokok die hisap. emm,ketagih betul aku tengok. Then aku pun interview la kawan aku tu. Nak la juga aku tau ape nikmat hisap rokok kan bab aku tak penah nak tau dan rasa nikmat tu. hehe


Interview Section

Aku : Bro! kenapa ko hisap rokok ye? boleh tak kongsi pengalaman dengan aku.? Kawan baru nak kenal dunia ni..hehe

Kawan : Merokok ni tak seronok sebenarnya jim...

Aku : Kenapa pula? Aku tengok ko seronok je merokok..setiap masa ko merokok..

Kawan : emm,aku hisap pun jim sebab aku dah ketagih. Dari sekolah lagi aku hisap. Rokok dah sebati la dengan diri aku jim.

Aku : emm yeke..so ape kelebihan ko dapat?

Kawan: Kelebihan die masa ko tengah tensyen dengan sedih. bile ko sedih ko hisap rokok. ko akan rasa semua masalah ko hilang macam tu je. bagai dunia ni dah tak ada masalah buat ko..

* Ok, Tu sebab utama la yang orang akan cakap bila ditanya kenapa merokok. 
So i got it bro. 

Emm cakap pasal merokok ni aku nak la cerita something kan kenapa aku tak merokok an. sebenarnya dulu masa kecik aku penah la juga nak try merokok ni. Masa tu aku buka kotak rokok pakcik aku. die hisap suria indon tu. rokok tu kat putong die masin. then aku suka jilat. aku buka then smua putong rokok aku jilat. hhahaha cian pakcik aku hisap bekas air liur aku.. Then masa aku tengah menjilat-jilat aku kantoi dengan ayah aku. ayah aku mengamuk gila masa tu. aku takut cangat. ayah aku lempang aku macam tu je. berdepo dan berkicap muka aku masa tu owh. Sakit gila. dah la sakit. malu lagi dengan saudara aku..haish! malu2..


Sampai sekarang aku malu dengan saudara aku bila balik kampung. hhahaha. then sampai aku dah besar aku tak penah pegang rokok sekali pun. Sampai aku dah habis sekolah aku masuk IPT. masa IPT la aku bru pegang balik. Bila kau pegang je rokok aku mesti pegang pipi teringat. Then Alhamdulillah disebabkan tamparan ayah aku tu aku jauh dari rokok sampai sekarang. Thanks abah sebab tampar uda sampai sekarang uda ingat..! ^_^

So kalau anda semua belum pernah merokok jangan la merokok k. Please make LIFE SIMPLE AS EASY WITHOUT SMOKING. Brake the rules and make a better life ok.. Mana yang dah merokok tu teruskan la. Ada hikmah nye nanti bila koang teruskan. hehe
Dan mintak maaf kalau ada yang terasa k. Just joking inside the dark room (My Bedroom) hehhe


No comments:

Post a Comment