Friday 22 July 2011

NO HEART FEELINGS

Hi Guys..Harini nak cerita la kenapa sesetengah orang tu macam tak ada heart feeling atau dalam bahasa melayu nye tak ada perasaaan..hee

Bagi aku yang paham situasi begini aku tau la yang orang tu sebenarnya ada heart feelings, tapi doang sembunyikan perasaan tu mungkin sebab kenangan pahit atau doarang takut nak luahkan.

Menipu la kalau orang cakap tak ada perasaan an, Bagi aku Allah ciptakan hambanya dari tanah menjadi sebentuk tubuh badan yang molek parasnya..
Lepas tu Allah tiupkan roh kepada setiap jasad yang die ciptakan. 

So secara tak langsung semua roh yang Allah tiupkan mempunyai perasaan kan?

* Eh betul ke ape yang aku cakapkan ni? Kalau kurang betul mintak maaf la ye. Kawan ni Kurang sikit pasal ilmu-ilmu ghaib ni., hehe

Then pada ape yang aku rasakan, Dorang yang spesis tak ada perasaan ni mesti dorang ada kenangn pahit atau ape2 je la yang membuatkn dorang berkelakuan macam tak ada perasaan. 

Mungkin dorang rasa masih terlalu awal buat dorang dan dorang takut terluka atau kecewa di tengah jalan kot.

Emm....Betul ke ape aku merepek ni? haha. Ntahla..tu tanggapan aku je k..hehe

Bab aku sendiri pun penah berkelakuan sebegitu, acting macam tak ada perasaan padahal dalam hati aku ni bergelora macam ditiup angin yang amat kuat. *aceceh, ayat sanskrit tu..dari A.Samad Said. haha

Bak kata pujangga pulak : " Kalau sampai serunya akan ku beritahu pada dunia ape yang sebenarnye diri ini mahukan " *Petikan dari Cerpen "Sehijau warna daun".. hahaha

NI La Idola sastera aku. hehe
So kat sini kawe nak nasihatkan korang semua, Kalau orang tu sayang kan kita, Percayala yang orang tu akan tungggu kita sampai bila-bila pun..Kadang-kadang tu ada sebab yang musabah atau reasonable kenapa dorang buat semua tu kan.

Macam mak aku selalu nasihatkan.."Semua yang berlaku ni jim ada hikmahnya"..Thanks mak!..hehe

Anyway,aku suka gak berkawan dengan orang yang tak ada perasaan ni..
Plus aku ada kawan yang macam ni. Bila aku bahan atau perli die, ada patut die anggap itu pujian dan boleh pulak die bangga..haha 

Tak pasal-pasal aku yang jadi pelik dengan perangai budak macam ni. haha. Lama-lama aku yang jadi giler nanti. haha



1 comment:

  1. kalau aku ni kategori ade perasaan ke tak ea?

    huhuk~
    manusia jim.. biasa la kan.. ada la masa2 dia pendam n simpan perasaan, bukan tak ada perasaan..

    neway, aku mai nak jemput hang join segmen kat blog aku.

    kalau free la..
    sudi2 jenguk k.

    may Allah bless.

    ReplyDelete