Tuesday 5 July 2011

LOVELY SON


Anak Kesayangn Atau Anak Mak Atau Anak Manje?!


Anak mak? Aku ni anak mak ke? emm, secara AM nye memang la aku ni anak mak, bab mak aku yang melahirkan aku dan mengandungkan aku selama 9 bulan. ye dak? tak kan la aku anak orang lain kot. huhu

Tapi dekat sini aku nak cerita kenapa kawan2 aku gelar aku anak mak. Aduh, Segan la pulak nak cerita. Tapi tak ape la. Tuk renungan bersama kan. hehe

So diantara sebab2 nya, Yang pertama aku bila duduk dengan mak aku. aku dilarang keluar lebih pukul 11 malam. Aku tak pernah bantah arahan mak aku bila aku duduk dengan die. Kalau mak aku suruh balik sebelum 11, aku mesti balik. Asal aku nak lepak dengan kawan malam2 limit aku masti sampai kul11 je. Asal jam pukul 10.50, Handphone aku mesti berbunyi suruh balik. Aku pun balik la. Tapi........sebelum balik kena bahan dulu la dengan kawan2 kan cakap aku ni anak mak la, dah besar2 kena kongkong la, but aku still ikut cakap mak aku. dalam hati aku,satu je aku pikir *mak aku satu je dalam dunia ni dan nyawa die pun satu, So sementara mak aku masih hidup tak ape la kalau aku nak bahagia kan die dengan ikut je arahan die, tak kisah la nak cakap aku anak mak ke ape an.. Alasan aku nak balik senang je, Bro kawe dah ngantok ni. orang umah dah tunggu. wa blik dulu k. hahhaha...tapi alasan aku doang dah paham, macam biasa la kena bahan lagi. haha So sekarang bila handphone aku berbunyi je masa lepak mesti dorang semua cakap "anak mak kena balik. mama die dah kol. haha" memang siut je aku kena perli kan. haha

Then yang kedua nye, bila aku lepak depan rumah malam2. Emm, asal mak aku nampak je aku lepak kat luar malam2 mesty mak aku suruh borak bawah bumbung. alasan nya nanti kena embun, demam la selsema la. Aku pun turut la kata mak aku borak bawah bumbung. Kawan2 aku dengar je macam tu. Terus diorang semua perli2 aku. Dan kesan nya sampai sekarang kena perli. Asal aku keluar malam je mesti kawan2 aku cakap macam ni "jim..jangan men embun, Nanti mak ko marah. nanti ko demam n selsema. pergi balik cepat! dah nak dekat kul11 dah ni, nanti mak ko kol.." cait! macam haram owh aku kena perli macam tu. Tak ape korang. Sabar jela kan. Demi mak aku gembira aku sanggup wat yang terbek wat mak..*ceh! ayat poyo lak aku. hahaha

Papapun, aku tak ada la anak mak sangat. Aku just nak wat mak aku hepy je kan. Tak salah kan? huhu
Tapi pada kawan2 aku yang cakap aku anak mak dan perli2 aku. Korang semua memang kawan terbaik dan macam hampeh dowh. hahaha


My Lovely Sweetheart


p/s : Hargai la ibu anda sementara die masih ada di dunia ni. Apa saja yang die suruh kita buat adalah untuk kebaikan kita juga dan tanda kasih sayang dia pada kita. So, abaikan apa orang kata janji mak/umi/ibu/bonda kita bahagia bila kita ikut cakap mereka. heee




No comments:

Post a Comment