Monday 25 July 2011

PIMPLES




Kenapa la ko keluar masa aku balik jumpa mak aku wahai jerawat??
Ape salah aku. Aku tak marah pun kalau ko nak melekat kat dahi aku, Tapi tolong la ko sembunyikan diri dengan mengempiskan perut ko tu di hadapan mak aku. huhu


Bila Balik je rumah mak, Mak aku perasan ko kat dahi dan pipi aku. Haish, Pasal ko la aku kena berleteh dengan mak aku. huhu *Dah cantik dah aku wat rambut ke bawah macam gambar atas. Tapi kantoi gak owh. haha


Ko nak tau tak perbualan aku dengan mak aku? Meh cini aku cerita


* NI masa aku duduk depan cermin mak aku datang duduk sebelah aku 
( Niat aku nak korek telinga je..huhu )


Mak : Uda (Nama manja aku kat umah..haha) !! kenapa dengan dahi dan pipi ko ni.? Banyak nye jerawat! *Mak bercakap sambil tonjol jari kat jerawat-jerawat aku. Sakit owh kena tonjol. huhu


Aku : Biasala mak, Satu jerawat satu awek. Kalau dah banyak macam ni mak kira la berapa banyak awek dah uda ada. haha *Bergurau dengan mak ( padahal Awek pun tak ada lagi ni.) haha


Mak : *mak tergelak then cakap - haaa pandai la ko banyak awek! dah macam ni banyak jerawat awek pun lari tau. *emm kena tonjol lagi dahi aku. huhu


Aku : Alaa mak..kalau dah jodoh mak dapat gak cucu hasil dari acuan uda dengan menantu mak. hehe.


Mak : haha..*mak tergelak..(anyway aku suka tengok mak aku gelak. Sweet je aku dapat wat die gelak. hehe ) Then mak tnya lagi. Ko pakai pencuci muka ape ni uda?


aku : aii mak..mak tanya uda ke? Bukan ke mak yang belikan pencuci shahirah tuk uda?


Ni la pencuci yang mak aku belikan owh. :-P



Mak : Eh yeke? Emm ko tak sesuai la pakai tu. Ok lepas ni ko buang pencuci muka tu k. Ko pergi basuh muka dengan sabun SEBAMED mak tu. lepas tu ko pakai bedak PUREEN ni.


AKu : emm ok mak. Menurut perintah dengan segera uda pergi basuh dan pakai bedak tu..huhu


Ni Sabun SEBAMED yang mak aku suruh pakai. 
*Buih tak banyak owh. Tak best la cuci muka tak ada buih. huhu


Ni Pulak Bedak yang mak aku sapu kat muka aku. 
*Aku dah tua pun mak tepek bedak bayi kat muka aku. haha


Then lepas aku pakai sabun tu dengan bedak yang mak aku sapukan kat muka tu, Alhamdulillah bengkak jerawat aku makin surut.


Tak pasal-pasal mak aku bekalkan aku sabun SEBAMED tu dengan Bedak PUREEN tu sebelum aku balik rumah sewa. hehe 


Pesan die, Lepas balik keje basuh muka dengan sabun ni then terus pakai bedak ni. Insyaallah ok. pencuci tu dah tak payah pakai, Buang je. *Dalam hati, Mahal tu baru beli. huhu


Sebabkan aku sayang mak aku, Aku pun buat la ape yang mak aku suruh dan buang pencuci tu..hehe :-)


Masa aku dah nak balik pun mak aku sempat lagi pesan kan aku suruh buang dan pakai benda yang die bekalkan. Mak-mak..haha

Mak aku mesti penah cium aku macam ni kan. 
Aku je yang tak ingat. Yela kecik lagi. haha

6 comments:

  1. mer: hahah..thnks mer..ko nye blog ag terbek owh mer...hhahah

    ReplyDelete
  2. boley caya ker ko nye tips nie weh??

    ReplyDelete
  3. laa pakai syahirah jeke . huhu :D

    ReplyDelete
  4. alin: wei ble wei..serius...aku nye jerawat dah susut...huhuh

    ReplyDelete
  5. Aida: emm dulu pkai nivea for men..then mak suruh buang pkai shahirah..then skang pkai sabun ni ngn bedak tu jela..hahaa

    ReplyDelete