Thursday 25 August 2011

Kenapa Tak Puasa Di Bulan Puasa




Emm nak cakap pasal puasa ni mesti ada orang yang tak puasa pada bulan puasa kan.
Kalau perempuan tak puasa tu aku boleh la terima lagi. Mungkin dorang ada sebab kan.
Tapi tak tau la kalau saje2 wat alasan kan. Tu tak leh nak kata ape la kan. haha


Yang aku tak puas hatinya bila ada lelaki yang tak puasa. 
Aku pantang betol tengok bila orang yang sihat tak ada sebab tak bole puasa tapi tak puasa,.
damn! what the hell you are talking about dude! 
Come on la..Puasa tu wajib kot..Kalau sunat bole la ditinggalkan. Plus pula puasa setahun sekali kot.
Tak tak boleh nak puasa kan. Haram tol koang an.


Kalau korang kejer kontraktor angkat pasir batu buat bangunan tengah panas tak pe la juga tak nak puasa kan. Bab dalam islam pun dibenar kan buka. Contoh nye ahli2 atlit bersukan. Yes! dorang memang dibenarkan tak puasa. Alasan membenarkan ialah dorang perlu kan tenaga tuk bersukan demi menyara hidup. 


Kalau macam tu tak pe la..Then aku ada jumpa junior aku..macam ni la dialog die..


Junior : yoo bro..ape khabar..
Aku : khabar baik. Ko puasa tak ni?
Junior : Harini aku MC dowh..* MC??? What the hell dude! MC you said.? 
( My heart yelling)
Aku : Aik...Puasa pun ada MC jugak ker?haha
Junior : Yela..kalau nak puasa hari2 sakit la wei..
Aku : haahha..Ko memang perngai cam haram owh..


So macam tu la dialog aku dengan junior aku. Damn! senang2 je nak MC..
Yang best nya bole die cakap puasa hari2 sakit la bro...
Cis! Ni baru haram namanye budak ni. 


Apela nak jadi dengan budak zaman sekarang owh. Dorang rasa macam bangga je buat kesalahan.
Dorang macam dah tak ambil tau pasal puasa ke tak.  Haishh...ape la nak jadikan..huhu


* Aku masa kecik2 darjah berapa entah. Ada la juga ponteng puasa. Tapi tak ada la aku cerita. Just beritau kat mak aku je. Then masa nak buka aku tak leh join kuaga aku makan sekali. Kena denda makan jauh-jauh dekat ruang tamu sorang2..huhu..sedih je masa tu owh. Dorang makan sedap..aku makan sikit je...hhahah



Ni Pesan ayah aku masa aku kena denda makan sorang-sorang...huhu

No comments:

Post a Comment