Saturday 24 September 2011


Shift 24/7

Shift 24/7 means that korang keje 12 jam sehari..4 hari keje dan 4 hari cuti. Depends la juga pada company korang nak buat 4 hari keje 2 hari cuti ke an. Tapi company aku  buat 4 hari keje 4 hari cuti.

Emm Cuti 4 hari memang tersangat la best. Yang tak best nya pula bila kena keje 4 hari dan 12 jam sehari.
Perh memang masak la owh. Masa aku shift malam 7 malam sampai 7 pagi  memang aku rasa penat dan mengantuk sangat owh.

Mana boleh tahan owh mata. Sampai je pukul 4 around 5 aku dah mengantok dan masa first day aku tido. hahaha. Tapi tido tak puas sangat, Yela dapat paling lama pun setengah jam. huhu




Bila balik rumah pulak terus tido then around 2 aku dah terjaga. Nak tido balik dah tak selesa and feel owh. So malam seterusnya siap la aku menahan mata sampai mata berair an. hahaha

Semenjak aku dah masuk team baru ni. Aku punya task dah makin susah. Aku sekarang kerja sebagai Backup Engineer for company T-Systems Malaysia.Tak macam dulu aku keje sebagai Media Coordinator.

First day aku masuk meeting, Supervisor aku cakap : Azim, If you think Media coordinator is hard n stress before, Now you must know this kind of work is more harder and stress..For your information, if you can't cutter all the work within this 2 month, you will be kick out from our team.. * Then die gelak lepas cakap!



Dalam hati aku terus bercakap : WTF! Mampus aku kali ni wei..Bukan aku nak masuk team ni. HOD aku yang suruh aku masuk. Huh!!

Tapi aku tau team yang aku masuk ni supervisor dan anak buah nye semuanya happy go lucky. So i like with this team.

Supervisor aku ni tak ada la straight sangat. Kadang2 tu gelak macam orang gila..hahha. Bagi die input tak penting sangat but output work must grade A. so ok la tu. Keje sempoi. hahahaha

Nak dikatakan, Supervisor aku ni best la dan aku tak rasa macam stress bila keje dibawah die. haha

Papapun bila dah masuk shift macam ni cuti aku dah tak menentu. So bila cuti memang best, Bab lama..Hahahah

No comments:

Post a Comment