Tuesday 8 November 2011

Zaman Sekolah





Semua bila cakap pasal zaman sekolah mesti ada kenangn tersendiri an.
Tipu la kalau tak ada kenangan kan. Lagi2 bila dah nak habis sekolah.


Ok fine, Whatever it is, aku just nak cerita kenangn aku masa form5 dekat2 nak menjelang SPM. 
Bagi aku masa form5 la aku pling ingat kenangan nye.


Ok, Macam semua penah rasa la kan. Bila dah masuk form5 mula la rasa diri tu senior n besar an dalam sekolah. Dan bagi aku yes, Aku sendiri rasa dieri aku senior dan paling best nye aku bole buli budak dan langgar peraturan. hahah


Masa aku form5 aku penah datang sekolah pukul 10. Masa tu budak2 tengah rehat aku masuk sekolah.
Memang terbaik la kan. hahha.


Then masa tu juga aku kena tahan dengan guru disiplin. Tapi aku dilepas kan sebab aku dengan guru disiplin memang rapat la kan. hahha..


Then yang paling aku tak boleh lupakan masa aku dibotakkan oleh guru disiplin.
Ok fine, Masa tu ada spotcheck besar-besaran, Aku pulak tak tau then masa tu la pulak perut aku meragam. 


So aku datang la lambat kul8, Then masa kat pintu depan line clear je aku tengok tak ada orang jaga.
Aku pun melulu la masuk ikut kanten, Then masa aku nak naik tangga, Guru disiplin aku nampak aku then panggil Ajimmmm...cini kejap...


Aku pun pergi la..then cikgu tnye..


Ckgu : Kenapa datang lambat azim?
Aku : emm,perut saya meragam cikgu, sakit sangat.
ckgu : owh yke. emm kamu tau kan arini ada spotcheck besar-besaran?
aku : laaa mna tau ckgu..huhu
Ckgu : sekarang ni kamu dah langgar peraturan bnyak..Rambut kamu pacak2 spiky, Kasut hitam dan seluar cikang ( Kirenye sua bawah kecik la. )
Aku: laa,cikgu saya nye kasut basah..so pkai la hitam..rambut ni saya boleh turunkan dan seluar ni mana ada kecik sangat..
Ckgu : emm, harini ckgu tak bole tolong kamu, Ckgu nak bagi adil kat semua pelajar dan adik2 kamu. So kamu jangan kecik hati ngn ckgu k. Kamu pergi belah sana dengan ustaz potong rambut then buka kasut kaki ayam dalam sekolah.
Aku : WTH!! *menurut perintah


Damn! masa tu mang terbek la kan. Rambut kena botak, selua kena tetas kain nye dan aku kaki ayam dalam sekolah. MAng cam haram..huhu


Dah la aku kena botak, Pastu aku kena bayar seringgit tuk upah botak kan rambut. Mang macam haram owh. 


Then hari tu mang sejarah wat aku dan aku akan ingat sampai bila2..kepala aku botak,then kasut kena rampas..Nasib bek surau ada selipar..Aku curi pakai. hahahah


Memang satu sekolah heboh la kan aku kena botak, Semua orang lalu depan kelas aku tengok2 aku. Yang pompuan pulak sebuk gelak2..haram je owh..Nasib bek Ex awek aku cakap aku comel msa botak. Sejuk hati aku cikit..hahhahah


Yang aku paling ingt bila ckgu aku datang mengajar kalau aku bising die akan cakap macam ni. " Kang aku duku kepala ko jim dengan pemadam papan putih ni." then semua orang gelak.. MAlu aku owh..Sebab tu la jadi baik kat sekolah pakai songkok. hhaha


Masa perhimpunan lagi la aku malu. Cikgu yang bagi ucapan tak habis2 nak kenakan aku. Nak suruh aku jadi model lepas kena botak. Memang aku famous sebab botak la kan..hahhaha...


Papa pun kenangn aku masa sekolah memang terbaik dan aku amat rendu akan zaman sekolah. Then aku masa sekolah semua cikgu kenal aku budak happy go lucky sebab mulut aku asyik bising je dalam kelas. hahha



Rambut aku macam ni pun tak boleh..
Kalau style rambut cam ni baru la ada keyakinan nak borak2 dengan "kawan".. hahhahha


Selepas dibotakkan..Mang macam toyol la kan. 
Nasib bek tak warna hijau. hahhaha





Tapi aku ingat lagi ape cikgu aku pesan. " Biar kita macam jahat tapi sebenarnye baik dari sudut lain dan Study smart not study hard ". Ayat ni aku akan ingat ckgu..Thanks ckgu..:-)


5 Anggerik - Sciences Stream ( The best class ever!! ) hahha

No comments:

Post a Comment